در دنیای امروزی، معیارهای سنجش باسوادی و سطح سواد تغییر کرده و هر فردبرای اینکه باسواد شناخته شود، به ناچار باید بر مهارتهایی به جز خواندن و نوشتن مثل کار کردن با کامپیوتر و آشنایی با یک زبان خارجی مسلط باشد.
گرچه یکی از شاخص های رشد در جوامع امروزی، میزان بهره مندی مردم این کشورها از سواد خواندن و نوشتن است، مبارزه با بی سوادی و کم سوادی در مقوله توسعه فرهنگ، روابط اجتماعی، سیاست و حتی مسائل اقتصادی بسیار پر اهمیت است. فقدان دسترسی به آموزشی، کیفیت پایین آموزش در برخی مدارس و ترک مدرسه در سنین پایین بدلیل فقر مالی خانواده از جمله چالش های پیش روی سواد آموزی در سطح جهان است.
8 سپتامبر هر سال، به نام روز بین المللی سوادآموزی نام گذاری شده است. این روز فرصت مناسبی برای دولتها و جوامع بین المللی است تا پیشرفتهای موجود در این زمینه را به جهانیان عرضه کنند.
کشورهایی که خشونت در آنها متداول است، با کمترین نرخ سواد آموزی دارای عمده ترین موانع دستیابی آموزش برای همگان هستند.
دین اسلام، پرچمدار مبارزه با بیسوادی است و پیامبر مهربانی ها، حضرت محمد(ص) در نخستین اقدام خود بعد از اولین جنگ با مشرکان، آموزش خواندن و نوشتن به ده مسلمان را بهای آزادی اسیران باسواد اعلام کرد.
اما امروزه و در دنیای پر از هیاهوی دیجیتال، مسلم است که راههای ساده و ابتدایی آموزش، جای خود را به ابزارهای جدید و در عین حال کاربردی داده است. ابزارهایی که بشر امروز را در یادگیری آنچه برایش وقت زیادی ندارند، راهنمایی می کند. اینترنت یکی از راههای بسیار ساده و البته کاربردی برای یادگیری است. از زمانی که اینترنت در کنار کتابها و کلاسهای آموزشی، گوشه ای از مشکلات آموزش را حل کرده، طرفداران بیشماری اطلاعات دقیق مورد نیاز خود را به کمک این ابزار نوین آموزشی به دست می آورند.
یکی دیگر از امکاناتی که از طریق اینترنت برای مشتاقان آموزش فراهم شده، کلاسهای آن لاین است. تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان، امروزه علاوه بر درس خواندن، شاغل هستند و عملا فرصت زیادی برای رفتن به کلاسهای حضوری را ندارند. ترافیک زیاد و به تبع آن آلودگی هوا نیز مزید بر علت است تا دانش آموزان و دانشجویان به دنبال راهی برای حل مشکلشان باشند. کلاسهای آن لاین یک راه حل عالی و کم هزینه است. استاد سلام با انواع برگزاری انواع کلاسهای آموزشی به صورت آن لاین، به شما کمک می کند از فرصت خود به صورت بهینه استفاده کنید. همینطور می توانید جزوه های درسی را با کمترین هزینه در سایت ما جستجو کنید.
کیفیت برگزاری کلاس آنلاین یا همون کلاس مجازی به همراه مجموعه ای از اساتید معتبر کلاسهای تدریس خصوصی از جمله تدریس زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان آلمانی، تدریس خصوصی فیزیک و ...تجربه خوشایند همراهی با استاد سلام را از دست ندهید.
تحقیقات نشان مى دهد که بچه ها در یادگیرى یک زبان خارجى بهتر از بزرگسالان عمل مى کنند.از طرفى به خاطر اهمیت بالاى زبان آموزى کشورهاى زیادى در جهان آموزش زبان دوم را در امور آموزشى خود لحاظ کرده اند،از طرفى یادگیرى زبان دوم براى زبان آموزان در تمام سنین مفید است حال این سؤال پیش مى آید که آموزش زبان خارجى در سنین پایین بهتر است؟
هرچه کودک زودتر با زبان دوم آشنا شود شانس بیشترى براى یادگیرى مؤثر زبان دارد.با بالا رفتن سن توانایى افراد در یادگیرى زبان کاهش مى یابد زیرا هرچه با جامعه ارتباط بیشترى برقرار کند(شروع این رابطه را معمولا ورود کودکان به مهدها و مدارس مى دانند)کودک بیشتر با زبان مادرى خود صحبت مى کند و تمرکز براى فراگیرى زبان دوم کاهش مى یابد.
حال نکته اى که باید به آن بسیار توجه کنیم روش تدریس و آموزش دادن به کودکان است طبق تحقیقات صورت گرفته زمانیکه قصد آموزش دادن به کودکان را داریم باید توجه کنیم که محیط خشک آموزشى و رویه سنتى در تدریس مطالب اثربخشى آموزش را بسیار کاهش میدهد.
روش ها و متدهاى مدرن آموزشى بر شاداب سازى محیط آموزشى کودکان بسیار تأکیید دارند.
حنان حروب،برنده جایزه یک میلیون دلارى"بهترین معلم دنیا" که توجه بسیارى از کارشناسان آموزشى را جلب کرده است.روش تدریس حنان براى کودکان فلسطینى که در شرایط مشوش و نامساعدى هستند الگوى بسیارى از مدرسین شده.
بنا به گفته هاى حنان کلاس درس باید محلى پر از آرامش و دوستى و بازى باشد و کودکان همراه با بازى کردن مطالب درسى را فراگیرند.
در سال اخیر بعضى از مدرسین زبان به این نگرش و الگو روى آورده اند،همانگونه که شما زبان مادرى را در ابتدا تنها با صحبت کردن یاد مى گیرید،آموزش زبان دوم نیز باید همین گونه باشد البته دو عنصر موسیقى و بازى نیز به آن اضافه کرده اند.
پیش نیازهاى یاد گرفتن:
١.هدف وجود داشته باشد
٢.ایجاد انگیزه براى یادگیرى
٣.توجه به مطالبى که قرار است آموزش دهیم
٤.مهارت و حوصله کافى مدرس
٥.توجه به شرایط جسمى و روحى کودکان
٦.تشکیل گروه هاى مختلف و انجام کارهاى تحقیقاتى به صورت گروهى
٧.ایجاد علاقه به محیط آموزشى
استادسلام مرجع کلاس آن لاین ،تدریس خصوصی ،تدریس خصوصی زبان آلمانی ،تدریس زبان انگیلیسی
«خیلی برنامهریزی کردم، کلی کلاس رفتم، کلی وقت گذاشتم و یه عالمه زحمت کشیدم. حالا که شروع کردم به مرور درسهام میبینم هیچ کدومشون یادم نیست. اصلاً دارم دیوونه میشم. هرچی میخونم از یادم میره. انگار تمام زحماتم، دود شده و رفته به آسمون. تو رو بهخدا به دادم برسید، بگید من باید چیکار کنم!»
جملات بالا ممکن است برایتان آشنا باشد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده که در روزهای نزدیک به آزمون حس می کنید تمام مطالب از ذهنتان پریده و انگار کل حافظتان” ری استارت” شده!
اگر احساس میکنید حافظهیتان تحلیل رفته و همه درس هایی که خواندید را فراموش میکنید؛ زود ناامید نشوید و به جای تسلیم شدن دنبال راه حل باشید. فراموشی معضلی است که بسیاری از کنکوریها با آن دست و پنجه نرم می کنند، به همین دلیل می خواهیم چند راهکار برای جلوگیری از فراموشی مطالب به شما ارائه کنیم.
مراحل سیستم حافظه
برای اینکه بدانیم چگونه از فراموشی مطالب جلوگیری کرده و آن ها را به خاطرمان بسپاریم اول باید مراحل حافظه را خوب بشناسیم. روانشناسان معتقدند که انسان دارای سیستم حافظهای با سه مرحلهی مجزا است: حسی، کوتاهمدت و بلندمدت.
حافظه حسی: حافظه فرار است و مدت زمان ذخیره سازی اطلاعات در آن کمتر از ۱ ثانیه است.
حافظه کوتاه مدت: گنجایش بسیار محدودی دارد و پس از فیلتر کردن اطلاعات را به سرعت به حافظه بلند مدت منتقل می کند.
حافظه بلند مدت: دارای ظرفیت نامحدودی است و اطلاعات را با ماندگاری زیاد ثبت می کند. شما میتوانید چند صد میلیون کتاب را در حافظه بلند مدت خودتان به خاطر بسپارید.
فراموشی به این دلیل است که مطالب از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت منتقل نمی شوند. در واقع هر اطلاعاتی که در حافظه حسی و کوتاه مدت باشید اگر ارزشمند باشد به حافظه بلند مدت برای زمان نامحدود انتقال می یابد.
منحنی فراموشی
آیا می دانید روز بعد از درس خواندن چقدر از مطالب را فراموش می کنید؟ بعد از یک ماه چطور؟ مسئله فراموشی سال ها قبل توسط روان شناسی به نام هرمان ابینگهاوس به صورت تجربی و علمی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیقات او به صورت منحنی فراموشی ارائه شد.
منحنی فراموشی نشان می دهد در صورتی که شما عالی مطالعه کرده باشید بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت تقریبا نصف مطالبی که خواندید فراموش می شود و پس از حدودا یک ماه ، ۸۰ درصد آن از یاد می رود.
ابینگ هاوس به این نتیجه رسید که بهترین زمان برای مرور یک خاطره، درست قبل از زمانی است که آن را فراموش کنید.
منحنی فراموشی میتواند برای ما توضیح دهد که چرا معمولا وقتی شب امتحان اطلاعات زیادی در مغزمان فرو میکنیم، مدت کوتاهی بعد از امتحان (یا خدای نکرده همان سر جلسهی امتحان!)، چیزی از آن اطلاعات را بهیاد نمیآوریم. چون کل یادگیری فقط در مدت زمان بسیار کم انجام میشود و بعد از آن مرور نمیشود و بلافاصله بعد از یادگیری، فراموش شدن هم آغاز میشود.
برای جلوگیری از فراموشی چه کار کنیم؟
مرور و تکرار
مهم ترین عامل در فراموشی مطالب درسی مرور نکردن است. وقتی مطلب جدیدی را می خوانید سعی کنید در همان روز آن را مرور کنید. اگر بعد از چند روز مرور کنید به طور طبیعی بخش هایی از آن مطلب را فراموش کرده اید. بهترین کار مرور دروس در همان روز و چند روز بعد از مطالعه است تا مطالب به حافظه بلند مدت منتقل شود. در این رابطه در قسمت چگونه مرور کنیم در سایت محصل ایرانی بیشتر توضیح داده ایم.
مهمترین جملهای که در این رابطه میتوانم به شما بگویم این است: رمز یادگیری مؤثر، تکرار مطالب است. تکرار، یکی از اهرمهای قدرتمند در اختیار ماست. تکرار باعث میشود اطلاعات مدام به مغز مخابره شود و مغز با این تکرارها اصطلاحا به خوبی شیرفهم میشود.
رمز گذاری کنید
یکی از روش های ساده که می توان برای جلوگیری از فراموشی استفاده کرد، رمز گذاری است. اگر من بگویم “بامشاد” یاد چه چیزی می افتید؟ شما را یاد هر چیزی بیاندازد، برای من آثار دکتر شفیعی کدکنی را تداعی می کند! «ب: بوی جوی مولیان/ ا: از بودن و سرودن/ م: مثل درخت در شب باران/ ش: شبخوانی/ ا: از زبان برگ/ د: در کوچهباغهای نیشابور» اگر حرف های اول آثار را کنار هم بگذاریم کلمه بامشاد به وجود میآید. رمز گذاری یک روش ساده و بسیار کاربردی است و میزان فراموشی را به حداقل می رساند. با کمی خلاقیت می توانید در اکثر دروس از این روش استفاده کنید و مطالب را به حافظه بلند مدت خود منتقل کنید.
تست زنی و حل تمرین
تمرین و تست زنی باعث پر شدن شکاف های اطلاعاتی در مغز خواهد شد . بعد از مطالعه مباحث شروع به تست زنی از نوع آموزشی کنید تا مطالب در ذهنتان بهتر به خاطر سپرده شوند. تمرین کردن سوالات سال های گذشته می تواند به بازیابی اطلاعات بسیار کمک کند.
همچنین اگر حس می کنید مطلبی از یادتان رفته بهترین کار برای اینکه بدانید این حس واقعی است یا کاذب تست زنی و حل تمرین در مبحث مورد نظر است. در صورتی که توانستید به سوالات پاسخ دهید حس شما کاذب است و اگر توانایی پاسخگویی نداشتید سراغ کتاب درسی بروید و مبحث مربوطه را مرور کنید.
مطالب درسی را با صدای بلند تدریس کنید
معمولا اگر مطلبی را به کسی آموزش دهید دیرتر آن را فراموش می کنید. شما می توانید متن کتاب را برای خودتان با صدای بلند بازگو کنید انگار می خواهید به فرد دیگری تدریس کنید. تحقیقات هم نشان داده اند که اگر مطالب را با صدای بلند بیان کنیم آن ها را بهتر به خاطر می سپاریم.
ممکن است این کار برای شما غیر معمول به نظر برسد اما با امتحان کردن این روش از اینکه چقدر این کار موجب به خاطر سپردن مطالب بیشتری میشود، شگفتزده خواهید شد. . قطعا اگر مفهوم درس را فهمیده باشید این روش بسیار کارساز خواهد بود.
یادداشت برداری
هنگام مطالعه کاغذ و قلمی داشته باشید و مطالبی که میخوانید را بنویسید. این نوشته ها احتمالا و به دردتان نخواهد خورد اما کمک بزرگی به شما برای به خاطر سپاری مطالب می کند.
از فراموشی نترسید
یک داوطلب در سال کنکور هر روز در حال یادگیری مطالب درسی هست و اینکه بعضی از مطالب را فراموش کند طبیعی به حساب می آید. از اینکه مطالب را فراموش می کنید ترسی نداشته باشید و با استفاده از راهکارهایی که گفتیم میزان فراموشی مطالب را به حداقل برسانید.
استاد سلام مرجع کلاس آن لاین ،تدریس خصوصی زبان آلمانی ،کلاس نقاشی و کلاس عکاسی
منبع: http://irmohasel.com/category/books/
رئیس سازمان امور دانشجویان رسالت دانشگاهها در امر مشاوره را مهم توصیف کرد و گفت: با افزایش فعالیت مراکز مشاورهای دانشگاهها، باید از آسیبهای اجتماعی در میان دانشجویان جلوگیری کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نشست معاونان دانشجویی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در دانشگاه کردستان برگزار شد.
در آیین افتتاحیه این نشست دکتر مجتبی صدیقی اظهار کرد: در وزارت علوم علیرغم همه فراز و نشیبها، شاهد ثبات و پیشرفت موثر رشد کمی و کیفی همه بخشهای آموزش عالی بودهایم.
وی تاکید کرد: همه دانشگاههای کشور باید برای بین المللی شدن نقشه راه طراحی کرده و آمادگی لازم را از جهت رفاهی و زیرساختی برای رسیدن به این هدف داشته باشند.
صدیقی جذب دانشجویان غیرایرانی را بهترین راه برای تحقق بین المللی شدن دانشگاهها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر دانشجوی بورسیه و غیربورسیه خارجی در کشور مشغول به تحصیل هستند که تا پایان برنامه ششم باید این میزان به ۷۵ هزار نفر برسد.
وی تحقق این هدف را نیازمند فراهم کردن زیرساختها و حمایت کمی و کیفی از دانشگاهها برای بین المللی شدن عنوان کرد و آن را موجب ایفای نقش مثبت دانشگاههای کشور در عرصه بین الملل دانست.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ۴ هزار نفر اتباع غیرایرانی از طریق آزمون وارد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور میشوند، عنوان کرد: سالانه تعدادی از اتباع غیرایرانی نیز از طریق بورسیه و با تلاش وزارت علوم و دانشگاهها جذب میشوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر نقش موثر دو حوزه مشاوره و سلامت در دانشگاهها، آنها را بخش مهمی از کار دانشگاهها دانست که در وزارت علوم نیز بر آن بسیار تاکید می شود.
صدیقی وظیفه و رسالت دانشگاهها در امر مشاوره را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: با ارائه مشاوره و افزایش فعالیت مراکز مشاورهای دانشگاهها، باید از آسیبهای اجتماعی درمیان دانشجویان جلوگیری کرد.
وی به تاثیر تربیت بدنی و ورزش بر روحیات دانشجویان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میانگین فضای ورزشی دانشگاههای کشور ۱.۱۸ متر مربع است که باید آن را به ۱.۵۰ متر مربع برسانیم.
معاون وزیر علوم با تاکید بر اهمیت دادن به مطالبات دانشجویان، از معاونان دانشجویی دانشگاهها خواست تا خواستههای دانشجویان را دنبال کنند اما به آنان وعده های غیرممکن ندهند چرا که دادن وعدههایی که امکان عملی کردن آنها وجود نداشته باشد، مشکلات دانشگاهها را تشدید میکند.
صدیقی بیان داشت: در قالب صندوق رفاه دانشجویان باید زمینه برای ادامه تحصیل همه دانشجویان فراهم شود و هیچکس به دلیل مشکل مالی از تحصیل جا نماند.
استاد سلام مرجع اصلی تدریس خصوصی از جمله تدریس خصوصی زبان آلمانی و تدریس زبان انگلیسی
منبع:mehrnews.com
دانشگاه های سراسر جهان برای جذب دانشجو برنامه های خاصی در نظر می گیرند. آنها سعی می کنند با ارائه کمک هزینه تحصیلی، در نظر گرفتن خوابگاههای لوکس و ایجاد فرصتهای شغلی نخبگان را جذب کنند.
در سال های اخیر و پس از فروپاشی اقتصاد جهانی این امر اهمیت بیشتری یافت. همزمان با پیشرفت فناوری، بسیاری از دانشجویان ترجیح می دادند در آن دسته از موسسات آموزش عالی تحصیل کنند که برای آنها ارزش افزوده ای داشته باشد. از سوی دیگر هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه های بزرگ نیز به مثابه مانعی برای جذب دانشجو به حساب می آمد. به همین دلیل بسیاری از دانشگاه ها سعی دارند با ارائه خدمات مختلف دانشجویان را به خود جلب کنند.
درهمین راستا نگاهی به برخی برنامه های دانشگاه های مهم دنیا برای جذب دانشجو می کنیم:
کمک هزینه هاروارد به دانشجویان مستعد و فقیر
در سال ۲۰۱۳ میلادی دانشگاه هاروارد تلاش های خود را برای جذب دانشجویان طبقه متوسط و کم درآمد در آمریکا بیشتر کرد. این موسسه آموزش عالی نیز مانند بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا با انگیزه های مالی و برنامه های هدف محور مختلف سعی دارد دانشجویان باهوش را از خانواده های کم درآمد به خود جذب کند. در همین راستا برنامه کمک هزینه تحصیلی ۱۰۰ درصدی برای پرداخت شهریه، هزینه ها و خوابگاه برای خانواده هایی فراهم می کند که درآمدشان کمتر از ۶۵ هزار دلار در سال است. خانواده هایی با درآمد ۱۵۰ تا ۶۵ هزار دلار در سال فقط صفر تا ۱۰ درصد هزینه های تحصیلی را پرداخت می کنند.
از سوی دیگر این دانشگاه برنامه Harvard College Connection را طراحی کرده تا با کمک شبکه های اجتماعی با دانش آموزان نخبه در سراسر آمریکا ارتباط برقرار کند.
دانشگاه آکسفورد به سراغ مدارس عمومی می رود
دانشگاه آکسفورد یکی از برترین مراکز آموزش عالی انگلیس و جهان است. با این وجود اکونومیست گزارش می دهد بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی تعداد فارغ التحصیلان شاخص این دانشگاه به شدت کاهش یافت. به اعتقاد کارشناسان آموزشی یکی از دلایل این امر روند طولانی پردازش درخواست متقاضیان در این دانشگاه است. این امر به خصوص برای دانش آموزان مدارس عمومی پررنگ تر است.
در همین راستا این دانشگاه سعی دارد تا دانشجویان خود را از طیف وسیع تری انتخاب کند. به همین دلیل افرادی را استخدام کرده تا به سراسر انگلیس سفر می کنند و دانش آموزان را چه در مدارس خصوصی و چه عمومی به ثبت نام در آکسفورد تشویق می کنند. همچنین این دانشگاه مدرسه تابستانی برای معلمان برگزار می کند تا به آنها بیاموزد دانشگاه به دنبال چه نوع متقاضیانی است. با این وجود تعداد دانشجویانی که از مناطق فقیر نشین انگلیس وارد آکسفورد می شوند، همچنان کم است.
استادان دانشگاه استنفورد به نخبگان مشاوره می دهند
در سال ۱۹۹۵ میلادی دفتر جذب دانش آموزان در مرحله کارشناسی برنامه ای آزمایشی برای شناسایی و جذب مستعد ترین و بهترین دانشجویان ایجاد کرد. این برنامه هزینه های سفر برای ۲۰۰ دانشجوی مستعد جهت بازدید از پردیس دانشگاه استنفورد را فراهم می کند. اگر این دانش آموزان در دانشگاه وارد شوند، هرکدام می توانند کمک هزینه ۱۵۰۰ دلاری تحقیقاتی دریافت کنند.
همچنین استادان این دانشگاه با دانشجویان تازه واردی که علاقه خاصی به برخی حوزه های کارشناسی دارند، به طور اختصاصی مشاوره می دهند.
یکی دیگر از برنامه های این دانشگاه کمک گرفتن از فارغ التحصیلان برتر خود برای جذب دانشجو از سراسر آمریکا است تا نخبگان و دانش آموزان برتر را به تحصیل در استنفورد ترغیب کنند.
ویدئوهای تبلیغاتی برای تحصیل در دانشگاه برکلی کالیفرنیا
برکلی از سال ۱۹۹۹ میلادی برنامه ای خاص برای جذب دانشجو در پیش گرفت. طبق این برنامه گروهی از دانشجویان و استادان این دانشگاه با متقاضیان ورود به دانشگاه تماس می گرفتند و آنها را به تحصیل در برکلی تشویق می کردند. همچنین در پردیس های این دانشگاه برنامه هایی برای ارتباط حضوری و رو در رو با دانش آموزان مستعد اقلیت های سیاهپوست، لاتین و سرخپوست ایجاد شد.
از سوی دیگر این دانشگاه ویدئوهایی برای دانش آموزان و دبیرستان هایی در سراسر ایالت کالیفرنیا ارسال کرد تا دانش آموزان را به تحصیل در برکلی تشویق کند.
فرصت های شغلی و کارآموزی در دانشگاه MIT
جذب دانشجو در دانشگاه MIT، تاحدودی متفاوت از دانشگاه های دیگر است. این فرایند با توجه به علایق متنوع دانشجویان، رقابت برای جذب دانشجو بسیار متفاوت است. دانشگاه MIT برای جذب دانشجو برنامه های مختلفی دارد. یکی از این موارد برگزاری رویدادهای مختلف برای ارائه ایده های دانشجویان به صاحبان کسب و کار و البته فراهم کردن فرصت کارآموزی برای دانشجویان در پروژه شرکت های مختلف است. سالانه بیش از ۲۵۰۰ فرصت شغل و کارآموزی در MIT عرضه و برنامه های جذب دانشجو در پردیس ها برگزار می شود. در این برنامه ها حدود ۳۰۰ کارفرما بیش از ۴۷۰۰ مصاحبه با دانشجویان انجام می دهند. در مرحله بعد کارفرمایان می توانند دانشجوهای مورد نظر خود را برای کار در پروژه ها استخدام کنند.
یکی دیگر از ابزارهای جذب دانشجو در این موسسه اتاق استراحتی با تلویزیون های مسطح و کنسول های متعدد بازی است. در این سالن یک صفحه نمایش ۱۲ فوتی برای تماشای فیلم و باشگاه ورزشی مجهز نیز وجود دارد.
ایجاد محیط تحقیقاتی ایده آل در موسسه علوم و فناوری ETH Zurich
این دانشگاه سوئیسی اهمیت زیادی به جذب دانشجویان مستعد می دهد. یکی از روش های جذب دانشجو در این دانشگاه استفاده از فناوری های جدید، ایجاد محیط تحقیقاتی و فرصت های آموزشی است که برای بسیاری از دانشجویان در کشورشان فراهم نیست. همچنین این موسسه آموزش عالی بورسیه هایی برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه فراهم می کند تا بتوانند با غلبه بر موانع مالی در سوئیس تحصیل کنند.
یک ترم تحصیل دردانشگاه کرالا ودریافت مدرک
هند یکی از کشورهای آسیایی است که تصمیم دارد تعداد دانشجویان بین المللی خود را افزایش دهد.درهمین راستا دانشگاه کرالا نیز بیکار نمانده است. این دانشگاه به دانش آموزان و دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا به مدت یک ترم یا بیشتر در این دانشگاه و در رشته دلخواه خود تحصیل کنند. پس از تکمیل این دوره دانشجویان مدرکی دریافت می کنند و می توانند برنامه تحصیلی خود را در کشورشان نیز ادامه دهند. این کلاس ها در حوزه مختلف مانند سیستم های درمانی،یوگا، هنرهای سنتی، ورزش های رزمی و موسیقی ارائه می شود.
خوابگاه لوکس در دانشگاه توکیو
ژاپن یکی از قدیمی ترین و تثبیت شده ترین سیستم های آموزش عالی آسیا را دارد. با این وجود دانشگاه توکیو طی سال های اخیر و پس از رکود اقتصادی با کاهش تعداد دانشجویان ورودی روبرو شد. این موسسه آموزش عالی راهکارهای مختلفی از ارائه کمک هزینه و بورسیه را برای مقابله با این چالش به کار گرفت. اما شاید یکی از جالب ترین راهکارها برای جذب دانشجو ساخت خوابگاه های بسیار پیشرفته بوده است. در خوابگاه های این دانشگاه اتاق موسیقی، باغ انگلیسی، باغچه ای با رزهای صورتی و حتی یک استخر وجود دارد.
شبکه های اجتماعی عامل محبوبیت کمبریج
به هرحال درمیان دانشگاه های گفته شده شاید یکی از نوآورانه ترین موارد به کمبریج تعلق دارد. این دانشگاه برای معرفی خود به طیف وسیعی از دانش آموزان در سراسر جهان به رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام روی آورده است.
این دانشگاه در فیس بوک خود ویدئوهای تبلیغاتی جالبی به نمایش گذاشت و توانست فقط طی چند ماه تعداد فالوئرهای خود را ۴۰۰ درصد افزایش دهد. جالب آنکه ۸۵ درصد مخاطبان این دانشگاه در رسانه های اجتماعی در خارج از انگلیس زندگی می کنند. صفحه فیس بوک این دانشگاه از زمان آغاز فعالیت خود بیش از ۱.۲ میلیون لایک دریافت کرده و اکانت توئیتر آن نیز بیش از ۱۹۱ هزار فالوور دارد. در مرحله بعد و با توجه به محبوبیت عکاسی آنلاین این دانشگاه حساب اینستاگرامی نیز برای خود باز کرده است.
تجهیزات لوکس در دانشگاه بوستون
این دانشگاه برای دانشجویان خود تجهیزات و لوازم لوکس فراهمی میکند. در دهکده دانشجویی این دانشگاه ساختمانی وجود دارد که شامل سالن مدیا، اتاق های آکوستیک و چشم انداز خیره کننده رودخانه محلی را دربر دارد. جالب آنکه این ساختمان در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.
روز درهای باز در ایران
درهمین راستا چند سالی است که در ایران مراسم روز «درب های باز» در دانشگاه های بزرگ و برتر اجرا می شود. دانشگاه های ایرانی نیز با هدف آشنایی با رشته های دانشگاهی این مراسم را برگزار می کنند. علاوه برآن این مراسم راهی برای جذب نخبگان و دانشجویان برتر به شمار می رود. در کنار آن دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری می توانند از نزدیک با روند فعالیت آموزشی، علمی و فرهنگی دانشگاه ها آشنا شوند.
امسال برنامه درب های باز در دانشگاه های بزرگی چون تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت و شیراز برگزار شد.
استاد سلام مرجع تدریس خصوصی از جمله تدریس خصوصی زبان آلمانی و تدریس زبان انگلیسی
منبع: http://www.mehrnews.com