مرجع تدریس خصوصی برای همه مهارت ها و رشته ها در هر کجای ایران

مرجع تدریس خصوصی برای همه مهارت ها و رشته ها در هر کجای ایران

معلم خصوصی در هر کجای ایران اما نزدیک به خود را بیابید
مرجع تدریس خصوصی برای همه مهارت ها و رشته ها در هر کجای ایران

مرجع تدریس خصوصی برای همه مهارت ها و رشته ها در هر کجای ایران

معلم خصوصی در هر کجای ایران اما نزدیک به خود را بیابید

درس اقتصاد با رویکرد «اقتصاد مقاومتی» از امسال در مدارس تدریس می‌‌شود

اخبار آموزش و پرورش: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۱۴۰ عنوان کتاب جدیدالتالیف آماده شده است، گفت: درس اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال تحصیلی جدید تدریس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرهنگیان، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان،‌ اظهار داشت: وظیفه اصلی ما در آموزش و پروریش «تربیت» است و مبنای فعالیت‌های آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه که تا سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد یافت،‌ اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت تک بعدی یکی از آفت‌های تربیت است و زمانی تربیت از راه درست و مسیر مناسب را طی می‌کند که تک بعدی نباشد و این در حالی است که برخی خانواده‌ها و موسسات فقط روی یک بعد تربیت تاکید می‌کنند. به عنوان مثال تنها بعد آموزشی مدنظر است و برای دانش‌آموز کلاس‌های فوق‌ برنامه و تست‌زنی پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره ۶ ساحت تربیتی گفت: ۶ ساحت تربیتی شامل «تربیت اخلاقی و اعتقادی»، «تربیت اقتصادی ـ حرفه‌ای»، «تربیت بدنی و جسمانی»، «تربیت هنری و زیباشناختی»، « تربیت اجتماعی ـ سیاسی» و «تربیت علمی و فناوری» است.

فانی درخصوص تربیت اقتصادی ـ حرفه‌ای افزود: دانش‌آموز باید مهارت و حرفه‌ای را بیاموزد تا بتواند مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف کند.

وی همچنین به شعار امسال که «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» است، اشاره کرد و ادامه داد: تربیت اقتصاد مقاومتی وظیفه آموزش و پرورش است و دانش‌آموزان باید به اهمیت توانمندی داخلی و جلوگیری از اسراف و استفاده بهینه از منابع پی ببرند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال نظام جدید آموزشی به پایه دهم رسیده است، گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۴۰ عنوان کتاب جدیدالتالیف داریم و درس اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶-۹۵ تدریس می‌شود.

فانی با بیان اینکه یادگیری در ابتدا آموختن برای دانستن بود و بعدها آموختن برای بکار بردن مطرح شد، گفت: پس از آن آموختن برای بکار بستن و آموختن برای بهتر زیستن مطرح شد و این در حالی است که ما در شرایطی مانند کنکور در زندگی، دانش‌آموزان را از آموختن برای زیستن محروم کرده‌ایم یعنی دانش‌آموزان از تابستان سال سوم متوسطه به قرنطینه حفظ کردن می روند و برای شرکت در ماراتن کنکور ۳ ساعته آماده می‌شوند.

چقدر خوب که نطام آموزشی ما به سمتی سوق پیدا کند که آموزش در ابعاد مختلف زندگی برای بچه ها باشد نه فقط یک بعد آن هم درسی و شنیدن این خبر و تحولاتی که در نظام آموزشی کشورمان در حال انجام است استاد سلام را که در همین زمینه در تلاش است بسیار خوشحال کرده.

ما هم همین هدف را داریم که اگر بچه ها در دروس اصلی خود به تدریس خصوصی مانند تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست شناسی، تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل و تدریس خصوصی حسابان نیازمند هستند در کنار آن ها می توانند مباحث هنری، برنامه های کامپیوتری و غیره که به آن علاقه دارند نیز بپردازند مانند تدریس خصوصی پیانو، تدریس خصوصی نقاشی و تدریس خصوصی فتوشاپ.

8 روش برای ایجاد انگیزه بیش تر در مخاطبان

شما در هر جایگاهی که هستید و یا هر حرفه و شغلی که دارید با مخاطبان خاص آن حرفه در ارتباط هستید و همیشه ارتباط بهتر کمک به رونق کسب و کار شما می کند.اگر هم حرفه شما در ارتباط مستقیم با افراد است دانستن این نکات که چگونه در آن ها انگیزه قوی برای همکاری بیش تری ایجاد کنید بسیار کلیدی است.مانند استادان گرامی که مخاطب آن ها دانش آموزان هستند و دانش آموزان همیشه نیاز به انگیزه از طرف استاد خود برای درس خواندن دارند.

در این مقاله ما 8 روش را که انجام آن ها برای اساتید بسیار راحت است به شما معرفی می کنیم، شما می توانید تعدادی از این روش ها را باهم ترکیب کنید و یا یک روش را که از نظر خودتان تاثیر بیش تری دارد است را به کار گیرید.

 

۱- یا باانگیزه باشید یا ادای با انگیزه ها را در بیاورید

اگر توقع دارید مخاطبین شما با انگیزه باشند باید خودتان انگیزه داشته باشید این یک شرط اساسی است. اگر به هر دلیلی انگیزه‌ی کافی برای تدریس خصوصی را ندارید پیشنهاد می کنم تظاهر کنید با انگیزه هستید! کار سختی است ولی جواب می دهد. اگر به مغز تلقین کنیم که با انگیزه هستیم خود به خود حالات چهره ، نوع حرف زدن و رفتار ما شبیه به آدم های باانگیزه می شود. انگیزه داشتن مدرس برای تدریس خصوصی شرط اساسی است.

۲- یک نقشه ی راه داشته باشید

مخاطب شما باید بداند دقیقا قرار است چه چیزی یاد بگیرد و بعد از تدریس خصوصی، کلاس یا دوره ی آموزشی چه اتفاقی برایش بیافتد. پیشنهاد می کنم در ابتدای دوره ی آموزشی یا کلاس یک برگه به مخاطبین خودتان بدهید که زمانبندی ، اهداف، نتایج و حتی تکالیف روی آن نوشته شده باشد. اگر این برگه را چاپ رنگی کنید چه بهتر. این یعنی کار شما نظم دارد وشما قابل اعتماد هستید، مخاطب هم انگیزه ی کافی برای همراهی با شما را دارد.

 

۳- زود پاداش بدهید

در کنار اهداف اصلی دوره .هدف های کوچک و ساده تعیین کنید تا مخاطبین زود به موفقیت برسند. مثلاً در پایان یک جلسه آموزش تدریس خصوصی یک امتحان کوچک با پنج سوال دو نمره ای بگیرید. سوالات باید آنقدر ساده باشند که بیشتر کلاس نمره ی بالای ۷ از ۱۰ نمره بگیرند. درست مثل بازی های رایانه ای که تند تند به مخاطب پاداش های کوچک می دهند و در آخر نیز یک جایزه ی بزرگ می دهند. مثلا در یک بازی ساده  اگر به مدت طولانی هیچ سکه ای داده نشود. بازیکن انگیزه ای برای ادامه ی بازی نخواهد داشت.

۴- تعریف و تمجید کنید

ریچارد دنی در کتاب هنر ایجاد انگیزه می گوید

" آدم ها برای دریافت تعریف و تمجید بیشتر از هر چیز دیگری تلاش می کنند "

کافی است کار های خوب افراد را به رخ آن ها بکشید. این یک اصل است که همیشه باید خوبی های افراد را بیشتر از بدی های آنان ببینیم.

خیلی ها برای تاًیید شدن از طرف دیگران حاضرند هر کاری را بکنند. افرادی را در شبکه های اجتماعی می بینیم که برای لایک و فالوور چه کارها که نمی کنند. حتی حاضرند جان و آبروی خودشان را به خطر بیاندازند تا بیشتر توسط مردم تایید شوند. پس با ارضای حس تأیید طلبی مخاطبان در آنها انگیزه ایجاد کنید. 

 

۵- عدالت را رعایت کنید

یک بی عدالتی ما می تواند انگیزه ی آموختن را به طور کلی از بین ببرد. حدود یک دهه قبل مصاحبه ای با یک آدم معتاد در تلوزیون دیدم . از همان مصاحبه ها که از یک آدم با چهره ی شطرنجی می پرسیدند “چی شد که الان اینجایی و چه توصیه ای برای هم سن و سالای خودت داری؟” آن معتاد در پاسخ به خبرنگار گفت: بی عدالتی معلم دوره ی راهنمایی باعث شد که من ترک تحصیل کنم و … راست و دروغ این ماجرا با خود آقای معتاد محترم ولی ما باید مراقب باشیم تا تدریس خصوصی ما با بی عدالتی زیر سوال نرود.

برخی از بی عدالتی ها ناخواسته به وجود می آیند. برای اینکه انگیزه از بین نرود باید با شجاعت تمام عذر خواهی کنیم و دلیل سوتفاهم را هم بگوییم

عدالت این نیست که همه به صورت مساوی از یک پاداش بهره مند شوند . عدالت این است که هرکس به اندازه ی حقش پاداش بگیرد. شاید در یک آزمون شخصی ۸ بگیرد و دیگری ۲۰ و هر دو در عین عدالت باشد.

 

۶- در ایجاد انگیزه خلاق باشید و تفاوت آدم ها را درک کنید

شاید کسی با جایزه انگیزه بگیرد و دیگری با تعریف و تمجید. شاید شما برای تشویق مسئولیتی را به کسی واگذار کنید و او هم از این کار انگیزه بگیرد ولی کسی دیگر قبول مسئولیت را برای خودش تنبیه بداند. پس باید آدم ها را خوب بشناسید و با توجه به شخصیتشان از فاکتور های انگیزشی استفاده کنید. شما باید تا حدودی تیپ شخصیتی افراد را نیز بشناسید.

 

۷- گروه دوستی ایجاد کنید

تا می توانید مخاطبین خودتان را باهم مرتبط کنید. معمولا آدم ها در جمع انگیزه و انرژی بیشتری برای کار دارند. همین که یک نفر باشد تا بعد از کلاس در رابطه با موضوعی که یادگرفته اند با هم تبادل نظر کنند انگیزه را زیاد می کند. البته اگر دربین مخاطبین شما افراد درون گرا هم هستند توصیه می کنم به آنها اصرار نکنید که ارتباط بگیرند. بگذارید راحت باشند. افراد درون گرا فرصت بیشتری برای دوست شدن نیاز دارند.

 

۸- برای خودتان جایگاه سازی کنید

تصور کنید کیفیت تدریس آقای الف و آقای ب باهم برابر است .اما مدیر مجموعه قبل از کلاس از آقای الف تعریف کرده و گفته است که آقای الف بهترین مدرس هستند، ایشان تالیفاتی دارند و … آقای مدیر هیچ تعریفی از آقای ب نمی کند چون آقای ب رزومه ای ندارد. به نظر شما مخاطبین برای حضور در کدام کلاس انگیزه ی بیشتری دارند؟

این توصیه های کوچک از طرف تیم استاد سلام یرای اساتید محترم در هر رشته ای که تدریس خصوصی دارند مانند تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی ریاضی ششم، تدریس خصوصی ریاضی هفتم، تدریس خصوصی ریاضی هشتم، تدریس خصوصی ریاضی نهم، تدریس خصوصی ریاضی دهم، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست شناسی، تدریس خصوصی حسابان و تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل  برای بالا بردن بازده کلاس های آموزشی است.

دقیقا 3 سال است که با استاد ها هستیم

اولین بار با در نظر داشتن مخاطبان خوب، شروع به فکر کردن برای یک سایت  کردم

بعد از مدت ها سایت زدن برای افراد و شرکتهای مختلف می دانستم که چگونه می شود سایت خوب داشت، می دانستم که می خاهم سایت خوبی داشته باشم برای خودم...

اما چه طور سایتی ؟ باید چه نیازی را رفع کنم ؟ ! من خانم هستم و باید شغلی داشته باشم که بتوانم با مخاطبانم هم زبان و همدل به کاری درست بپردازیم، به بانک مشاغل مختلفی فکر می کردم، هر مدل شغلی از ذهنم عبور می کرد می دانستم باید به دنبال علایق خود در شغل باشم تا شغلم بخش از زندگیم باشد، مادرم معلم بود، قشر معلم را خوب می شناختم، دلسوز و تابع قانون، بسیار مودب و تحصیل کرده، همه اینها از مزایای مخاطبین کار من است، شروع به کار کردم و یک سایت ساده بالا آوردم و اوایل کار زمانهای زیادی از روزم را به استاد سلام اختصاص دادم، هنوز مثل همین روزها ... یعنی بعد از سه سال همه کارهای من در جهت استاد سلام است، تمام افکارم برای خوب جوابگو بودن به معلمهای بزرگوار است... می خواستم تدریس خصوصی را راحت کنم، پیدا کردن معلم را راحت کنم، معلم خصوصی را در کنار دست شاگرد قرار دهم، اگر کسی هر عنوانی را که بخواهد یاد بگیرد بداند که می تواند آنرا در سایت ما بیابد:

تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل، تدریس خصوصی فتوشاپ، تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی حسابان، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی عکاسی، تدریس خصوصی ویولن و هم اکنون بیش از 3000  رشته تدریس در سایت داریم، و هنوز گاهی استاد خصوصی برای یک رشته ای جدید برای تدریس خصوصی و کلاس خصوصی در سایت ما ثبت نام می کند که ممکن است رشته را نداشته باشیم و آنرا ثبت می کنیم.

باید از یکجا شروع میشد و شروع کردیم و سومین سال است که در حال ادامه دادن هستیم و هنوز خیلی مانده تا به همه افکار خود برسم 

دیروز از مدیر سایت روش تدریس شنیدم که در مقاله ای نوشته بود، می دانید دنیای آینده آموزش قرار است با تدریس خصوصی و موسسه های آزاد باشد؟! آیا برای این کار آماده هستید؟ 

(ما برای ادامه راه آماده هستیم و دست از تلاش بر نمی داریم، به آماده شدن همه معلم خصوصی ها هم کمک می کنیم و ابزار های لازم را برای ایشان باز می کنیم)

دانشگاه آزاد که در زمان ما باید پشت صفهای طولانی دو سه سالی منتظر می ماندند حالا روی اتوبان بیلبورد می زند و تبلیغ می کند و این خیلی عجیب است که نوسان جمعیت ما را چه میشود ؟! 

سه سالگی استاد سلام

تمام والدین همه تلاش خود را برای داشتن فرزندی با همه امکانات می کنند و علاقه مند هستند همه امکانات را برایش به آسانی مهیا کنند تا آینده ای روشن داشته باشد و حالا تدریس خصوصی  هر رشته ای مثل شاخه های ریاضی مانند تدریس خصوصی ریاضی ششم، تدریس خصوصی ریاضی هفتم، تدریس خصوصی ریاضی هشتم، تدریس خصوصی ریاضی نهم، تدریس خصوصی ریاضی دهم هم ابزاری درست برای راه یافتن به آن آینده می تواند باشد.

«۱۲ شهریور» آخرین مهلت ثبت‌نام کتب‌ درسی

اخبار آموزش و پرورش: معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بالغ بر ۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی با بیش از هزار عنوان توزیع می‌شود، گفت: توزیع کتب‌ در استان‌ها از ۲۰ شهریور و در تهران و البرز از ۲۲ شهریور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرهنگیان، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری اظهار داشت: بالغ بر ۱۳۴ میلیون جلد کتاب از دوره ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی در بیش از ۱۰۰۰ عنوان تولید شده است که ۱۴۰ عنوان کتاب از تولیدات جدید امسال است.

وی با اشاره به توزیع کتاب‌ها در سال تحصیلی جدید، افزود: امسال شیوه توزیع به ۲ شکل است؛ در دوره متوسطه اول و دوم، توزیع کتاب‌ها از طریق کتابفروشی‌ها انجام می‌شود ضمن اینکه فرایند توزیع از ۱۵ شهریور شروع می‌شود و پس از ارسال، از ۲۰ شهریور کتاب‌ها در استان‌ها توزیع شده و از ۲۲ شهریور نیز توزیع کتاب‌ها در استان‌های تهران و البرز صورت می‌گیرد.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: در دوره ابتدایی و پیش‌دانشگاهی از سال گذشته شیوه ثبت‌نام از روش سنتی به روش الکترونیکی تغییر پیدا کرد که در سال گذشته ثبت‌نام کتاب‌های دوره ابتدایی در تهران و کتابهای دوره پیش دانشگاهی در کل کشور از طریق الکترونیکی اجرا شد.

وی با بیان اینکه از ۱۶ فروردین سال جاری ثبت‌نام الکترونیکی و فروش اینترنتی کتاب‌ها شروع شده است، افزود: دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام خود در سامانه سناد می‌توانند با وارد کردن کد ملی، کد دانش‌آموزی و سریال شناسنامه خود وارد سامانه ثبت کتاب درسی شده و وجه آن را پرداخت و سفارش کتاب دهند و کتاب خود را از اول مهر از مدارس تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه امسال در یکی، دو مرحله ثبت‌نام کتاب‌ها در دوره ابتدایی تمدید شد، یادآور شد: در حال حاضر نیز ثبت‌نام کتاب‌ها از اول ابتدایی تا پایه ششم صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه ۱۲ شهریور آخرین مهلت دانش‌اموزان برای ثبت‌نام در سامانه ثبت کتاب است و از ۱۳ شهریور، توزیع کتاب‌ها در مدارس شروع می‌شود.

با نزدیک شدن به فصل شروع مدارس و خرید کتاب های درسی و دیدن منابع اگر نیاز به تدریس خصوصی در هر درسی مثل تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی حسابان، تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل و غیره داریم از الان که زمان بیش تری در اختیار است برنامه ریزی را شروع کنیم.

ششمین دوره «مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی» برگزار می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ سروش صادق‌نژاد از برگزاری ششمین مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی این دانشگاه در فاصله زمانی 10 تا 15 آذرماه امسال خبر داد و اظهار کرد: مرحله پیش‌ثبت‌نام تیمها در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی از دهم شهریور ماه به‌صورت اینترنتی آغاز شد و تا پنجم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره انجمنهای علمی ــ دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر متذکر شد: تیمها از 20 شهریور تا 30 مهر ماه فرصت دارند مدارک فنی مرتبط با فعالیتهای خود در این مسابقات را از طریق سایت جشنواره به نشانی autcup.aut.ac.ir ارسال کنند و بررسی شفنی تیمها نیز از اول تا پانزدهم آبان ماه صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام قطعی تیمها در پنج لیگ دانشجویی و سه لیگ دانش‌آموزی در فاصله زمانی 10 آبان تا یکم آذر ماه انجام خواهد شد.

صادق‌نژاد در خصوص لیگهای رقابتی جشنواره رباتیک امیرکبیر نیز یادآور شد: مسابقات دانشجویی در پنج لیگ رباتهای انسان‌نما، رباتهای مین‌یاب، رباتهای کار، رباتهای ریز‌پرنده و رباتهای مسیریاب پیشرفته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در نظر داریم در لیگ رباتهای انسان‌نما، یک المپیک ترتیب دهیم و طبق برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته، رباتهای انسان‌نما در جشنواره رباتیک امسال در مسابقات فوتبال، بسکتبال، تیراندازی، وزنه‌برداری، راگبی، ژیمناستیک، تکواندو و برخی از موارد دو میدانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

صادق‌نژاد با بیان اینکه جشنواره رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با نظارت و همکاری فدراسیون جهانی رباتیک (فیرا) برگزار می‌شود ابراز امیدواری کرد برگزاری این المپیک  رباتیک، مقدمه‌ای برای به رسمیت شناخته‌ شدن آن در مسابقات آتی فیرا و گسترش آن در سطوح پیشرفته و به صورت جهانی است.

وی درباره دیگر تفاوت ششمین جشنواره بین‌المللی رباتیک امیرکبیر با دوره‌های قبل نیز گفت: سال گذشته با همکاری انجمن رباتیک افغانستان، مسابقات رباتیک دانشجویان غیرایرانی در حاشیه جشنواره ما برگزار شد که امسال بنا به درخواست دانشجویان غیرایرانی، رقابتهای آنها در جشنواره اصلی تجمیع‌شده و در لیگ رباتهای مسیریاب پیشرفته برگزار خواهد شد.

رئیس اداره انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در بخش دانش‌آموزی نیز سه لیگ شامل رباتهای انسان‌نما، رباتهای ترابری و رباتهای مسیریاب پیش‌بینی شده است که لیگ مقدماتی رباتهای مسیریاب مختص تیمهای غیرایرانی خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاهی از آخرین دستاوردها و نوآوریهای حوزه رباتیک و هوش مصنوعی با حضور نمایندگان بخشهای دانشگاهی، پژوهشگاهی و شرکتهای خصوصی از جمله برنامه‌های جانبی ششمین جشنواره بین‌المللی رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

ششمین دوره رباتیک و هوش مصنوعی

منبع خبر: www.tasnimnews.com

استاد سلام که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی از جمله تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی حسابان و تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل فعالیت دارد از شنیدن اخبار موفقیت بچه ها در تمام زمینه ها مخصوصا رباتیک و هوش مصنوعی که علمی نوین است بسیار خوشحال می شود.